Tillsvidareanställning & förstahandskontrakt på 7 dagar

Så, jag åkte ner till Stockholm för att hämta ut mitt visum o sen dra raka spåret till Arlanda - Indien.
Men så fastnade mitt visum i en omfattande utredningsprocess och jag vart kvar här... 
 
Jag väntade, väntade och väntade.... 
Tillslut tröttnade jag på o vänta o bestämde mig för o flytta hit. De va förra torsdagen. Samma dag tackade jag ja till en lägenhet via Bostad Stockholm som jag stod 1 i kön på. Sem började jag söka jobb.... Och söka efter den bästa yogastudion. 
 
Idag skrev jag kontrakt på en tillsvidareanställning...
... Så på en vecka har jag hunnit styra upp fast jobb & fast bostad, sen i måndags har jag dessutom hinnit med 5 yogaklasser. 
På över FEM veckor har ambassaden hunnit med.... Ingenting. Kanske har de vart på yoga vad vet jag. 
 
Så, en plusgrej med o vara bokstavsbarn är att jag är sjukt driftig o väldigt bra på o fatta snabba beslut. 
En mindre bra grej skulle kunna vara att jag ibland är lite virrig. 
 
Min förmiddag såg ut såhär:
Åkte från Blackeberg till Rinkeby för lägenhetsvisning. Kom på att Yogamattan vart kvar hemma... 25 min efter utsatt tid hade värden fortfarande inte dykt upp så jag gittade som man säger .. ✌️
Tog bussen tillbaka o gick hem, satte mig i 5 min o gick till tuben. Kom på att ja glömt yogamattan hemma iaf så sprang hem de snabbaste jag kunde o tillbaka till tuben. 
Åkte till söder och Fabrique för o skriva på anställningskontraktet, drack en kaffe. Sprang till bussen samtidigt som jag ringde o tackade ja till lägenheten utan erbjudandet om ny visning. 
Åkte till Östermalm och yogade. Tunnelbana till TC, kom på att yogamattan vart kvar på yogastället... Tillbaks till Linnégatan sjuuukt snabbt innan instruktören hann gå hem. 
Tunnelbana till TC - Blackeberg. Skjusade in en plåt potatis i ugnen för ja orkade inte stå upp o laga mat. 
Satte mig, började blogga, började känna doften av bränt... 
Nu har jag ätit o ska snart ta tuben (utan yogamatta) in till TC för mitt första jobbpass. 
Imorrn e de fredag, skönt. Jag är ledig 🤗🤗
 
Helt totalt slut efter bikramyoga. 
Men bikraminstruktörer kan man lita på! Inget djävla daltande 🙏🙏 phew phew. Svettigt 😌
 

Kommentera inlägget här :