Köttmarknad

Kom fram till Mysore supertidigt med bussen. Som vildhundar omringade rikshaw-chaufförerna mig, ylade och morrade åt varandra för o få tjäna en hacka på blondinen med stora väskan o dollartecken i pannan. 
Hotellet var fullbokat, vilket alltså innebar att jag inte kunde få checka in förrän kl 12 .... 
Uuh, bussresan va allt annat än smooth så jag var minst sagt dödstrött.
 
 
Men som jag längtat till att få starta dagen med frukostbuffé på 5stjärnigt hotell! Whop whop .. buffen va enorm! Den bestod av... 100 olika sorters ris 😵 ...
 
 
Utanför hotellet vart jag direkt påhoppad av en rikshaw chaufför igen 😣 NEJ !!! 
kom på mig själv med att jag vill verkligen inte vara otrevlig mot människor. Hur djäkla jobbigt jag än tycker att det är att bli tjatad på så försöker ju han faktiskt bara tjäna ihop sitt levebröd. Frågade om vägen till sjön ja skulle till även fast ja redan visste, bara för o ha nåt o öppna en konversation med. 
Jag berättade att jag var från Sverige o i Mysore för Ashtangayogan, skällde lite på han för att han inte mediterade dagligen o vi skrattade en hel del ihop. "Im telling you this just because youre yogi" - han berättade om en marknad jag skulle besöka för att ta del av "real India", ja kunde gå till sjön sen. 
Jag förklarade att jag ätit så djävla mkt frukost för o få valuta för mina surt spenderade rupies å tackade nej till hans rikshaw en sista gång, jag behövde verkligen en promenad för o smält maten.
 
 
Fick ett härligt intryck av staden, känns som att den består av mer parker än stad faktiskt. Fina färger, mysiga små Butiker och trevliga människor överallt! Det var dessutom en skön känsla att få ha på sig sneakers igen 😊 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han hade rätt i att den var svår o hitta, alla längs vägen sa åt mig o gå åt olika håll.
Väl framme fick jag iaf bekräftat för att jag kommit rätt .... fast jag undrar jag ... om jag var fel iaf eller om gubben på riktigt rekommenderat en yogi att besöka en köttmarknad? 😮
 
 
 
 
 
 
 
 
Hur som helst så var det faktiskt kul o gå runt där för de blir ju så otroligt brutalt. Å han hade ju rätt i att jag verkligen fick uppleva det riktiga Indien på den här marknaden.
 
Gick sen ner till den där sjön, å där bodde det visst en massa påfåglar 😍 hann med o få ett kort innan kamerabetteriet dog
 
 
 
 
Sen tog jag världshistoriens skönaste varmdusch o sov i världshistoriens på riktigt skönaste säng innan det var dags o avsluta de här året med spabehandling o nyårsbuffe 
 
 
Fast massagen va lite märklig. De va en kille i receptionen o jag försökte boka sportmassage, men den som hade det var fullbokad hela dagen. Så bokade in en "deep tissue massage" typ, de stod bara 60min i broschyren men inte vart på kroppen. På de andra stod de full body, shoulders and neck, Head etc så jag frågade om man alltså fick välja vart på kroppen man ville foka. Precis så var det så jag bokade o han frågade om jag hade några preferenser gällande könet på massageterapeuten. Nej jag vill ha den starkaste svarade jag.
Det visade sig att killen i receptionen ansåg sig själv som starkast... jag förklarade mitt problemområde med min höft o hamstring som gör ont. Men jag fick en helkroppsmassage inklusive brösten, är det normalt? Sen fick ja sitta på en pall i duschen o han tvättade min rygg, ytterst obekvämt.
Jag bad om o få bada ångbastu, så fick byta rum där en kvinna tog emot mig. När ja kom ut från bastun följde hon med mig in i duschen o ville tvätta ryggen på mig .... 😲 nej nej jag har redan fått ryggtvätt, hejdå hejdå gå.
Sen när ja kom ut därifrån så ville hon att ja skulle sätta mig framför en spegel så hon kunde borsta mitt hår. Herregud. Jag vart så stressad o ta mig ut från de där spat så t.om ett par flip flops vart svåra o få på sig.
 
 
MiddagsBuffén såg riktigt lovande ut! Ett otroligt bra utbud av massa underbara rätter! 
Dock så smakade såklart inget någonting alls direkt.... åh. Men på dessertbodet hittade jag en riktig höjdare till smakupplevelse iaf! 
 
 
Såg en film för första gången på 3mån i min sköna säng, käkade godis o njöt av känslan av att ha ett par dagar själv i Mysore. Jag tycker verkligen om att spendera tid med mig själv. Har träffat så mkt folk i Goa o haft hur kul som helst men nu var det verkligen uppskattat att bara få ge mig lite egenkärlek. 
 
 
Nu har äntligen nyårsgalan här på hotellet slutat så jag får sova i den här sköna sängen igen. 
Vilket skämt att de försökte tvinga mig till att gå på den förresten, påstod att det var bindande i min bokning å att jag skulle betala 500spänn extra. "Nej det är inte dyrt, du får välkomstdrink + 4st öl/vin o vi har en riktig DJ" ....
Fast jag dricker inte alkohol i är helt totalt ointresserad av er riktiga DJ ....
Fyrverkerier är nåt av de absolut tråkigaste o meningslösaste jag vet dessutom, plus att det är miljövidrigt och djurovänligt. 
 
 
 
Taggar: Mysore;

Kommentera inlägget här :