Lämnat Goa

Sitter på bussen som ska ta mig till Mysore. Såfort vi blir stillastående i mer än 10sek så påminns man om hur fruktansvärt varmt det är, men alla fönster är öppna så det svalkar skönt när vi rullar. Jag ska dock inte klaga för det kommer i jämförelse vara kallt i Mysore, det blir ett drop från ca 40grader ner till 20. 

 

 idag hade jag bara räknat med en såndär dryg o tung resdag. Var tvungen o ta lokalbussen till Mapusa först o byta där. Väskan har helt plötsligt blivit mycket större o extremt mycket tyngre. Var dessutom tvungen o gå o lämna tillbaka cykeln jag hyrt. Ä de visade sig att kedjan hade hoppat helt av sig själv  inatt, märkligt. Fick på den på stora kugghjulet o helt oljekladdig så ser ja att den hoppat av lilla med ... 😥 o de gick verkligen inte o få på den där så de va bara o svälja svordomarna o ta en promenad😣. Som var jättehärlig faktiskt även fast de va svinlångt.

 

 

våndades för att besöka marknaden i Mapusa, vilken är jättestor o såklart svinigt drygt o gå runt på med väskan, men ville verkligen köpa lite frukt till bussen o ett par lika tights som jag köpt innan som va så bra (helt totalt omöjligt o hitta bra tights här).

Satte mig ner på en trottoarkant o drack en cola Zero. Började prata med en såndär asjobbig försäljare. Som var hur trevlig som helst 😊 följde med henne till hennes stånd o hängde där i 2 timmar! Hon bjöd på frukost o killen i ståndet brevid gick o köpte kaffe till mig. Sen kunde ja lämna min väska där o gå o handla tightsen i lugn o ro 😊 

 
 
 
 

Har kollat i garderoben ett par gånger o tänkt att det borde ligga nya sporttoppar där, men jag hade väl tydligen inte köpt det .. 😕 gick tillbaka till det stället iaf för dem hade så djäkla sköna underkläder i ekologisk bambu. Å när ja står där o väljer så plockar killen fram en påse bakom disken med 2st sporttoppar "hej du glömde dessa när du va här sist". Alltså va? Snacka om att jag vart chockad 😍 Karma 😊

 

På tal om Karma så smet jag ut från huset jag bodde i jättetidigt innan någon vaknat.

 

När jag kom dit för 1månad sen så gav jag som förslag att hålla en yogaklass om dagen, vivek föreslog 4/v... ok, deal. Jag var då signad för volunteerprogram och hade därmed rabatt på boendet. Efter ett tag var vi typ 8st olika slags instruktörer, showartister o musiker där o Vivek insisterade på att vi hade gruppmöten. Det var kul o vi planerade allt vi skulle göra... men det tog en djävla massa tid .... jag startade ett instagramkonto o började slänga ut reklam, å vi hade en whats app grupp som sen vart droppen. Det blinkade till stup i kvarten dygnet runt o jag påminde mig själv om att det här var verkligen inte vad jag var i Indien för. Hur kul det än var att arrangera olika events så kom jag inte ner hit för att driva business för ngn annan. Vivek påstod helt plötsligt att dealen var 3h jobb om dagen för o få voluntärpriset o nåt sådant hade inte ens nämnts när jag flyttade in..

 

Så jag meddelade efter 2v att jag hoppar av hela grejen men stannar kvar i huset som en ordinarie gäst. Jag var för lat för o leta efter nytt boende, även fast jag övervägde det otroligt mycket. Jag delade rum, det var skitigt, badrummet ofräscht, o dem hade börjat slänga in folk för o sova i yoga hallen så jag hade inte ens någonstans att meditera klokt - vilket var en av orsakerna till att jag ville bo i huset som låg så off... 

 

Alltså ... man låter inte folk sova på tunna madrasser på golvet i Yogahallen om alla sovplatser är upptagna. Hur girig får man bli....

 

Ett boende nere på stranden skulle till och med vara billigare ...Men maten va djäkligt god, jag hade redan betalt o de va liksom bara enklast o bo kvar o slippa krångla.

 

Även fast jag inte var med i voluntärprogrammet mer så fortsatte jag ändå dagligen att gå ner till köket o hjälpa till med disken. För det gjorde jag ju helt å hållet bara för att jag ville det, karmayoga kallas det.

Lånade viveks vespa vid ett tillfälle bara ner till affären (5min) o såg att bensinen va slut, utan o tänka nåt på det så åkte jag förbi macken o fyllde upp tanken 

 

Men det vart tydligare o tydligare att det bara var jag som försökte leva som en yogi. En gäst som redan betalt för boendet vart t.ex hänvisad att dela säng med "huvud yogaläraren" - som satt mitt i sängen o rökte! Vilket djäkla skämt. Allt handlade om o tjäna så mkt pengar som möjligt, att Sangha wellness resort är ett ställe med fokus på meditation o hälsa va ju ett djävla skämt. 

 

Fick en chock när vivek på allvar bad mig betala fullt pris för hela månaden även fast jag deltagit i de där voluntärprogrammet halva tiden... men det var en stressig situation med folk runtikring som gapade på honom om annat, så jag gav han pengarna helt enkelt. 

 

Men så sa jag i förrgår att den mellanskillnaden som jag egentligen faktiskt har rätt till kunde ju täcka upp för dem sista 3 nätterna jag skulle stanna (det skulle täcka plus ge mig växel) o han sa typ glöm det. Å de handlar inte om pengar, det är själva principen. Girighet är bland de värsta jag vet så därför smög jag ut därifrån utan att betala för den extra tiden, ja hoppas han lär sig nåt om Karma av detta...

 

 
Hejdå Goa -vad 3 månader gick snabbt!!! jag längtar redan till nästa år då jag definitivt kommer tillbaka !!! 
 
 
 
 Stannade förresten så länge hos kvinnan på marknaden så hann inte med o sätta mig nånstans för lunch som jag hade tänkt. Men gick hur som helst in på en restaurang o frågade om de hade fisk, nej fick jag till svar o vände för o gå. Nej nej vänta, jag förklarade att jag bara var intresserad av fisk inget annat o fick då svaret att de kunde laga fisk om jag väntade 10min .... ja de är väl lite så de brukar gå till på en restaurang 😊
Tog med mig ett tidningspaket me makrill o ägg till bussen...
 
 
 
Vi hörs säkert snart igen för den här lilla färden kommer ta minst 15 timmar 😰😰😊

Kommentera inlägget här :