Power of Now

Det var väl på tiden att jag läste Eckhart Tolles the power of now. Hoppade direkt på uppföljaren som jag gillade bättre. Den fick mig att reflektera mer.

 

 


Varje dag tränar jag på att vara i nuet. Jag mediterar. Jag påminner mig själv om att stanna upp och verkligen ta in ögonblicket. Jag njuter av varenda tugga när jag äter, jag lyssnar på mina vänner ist för o tänka vad jag ska svara. Jag försöker göra en sak i taget. Jag håller inte på med mobilen när jag umgås. Jag tar in dofterna av min omgivning. Jag grämer mig inte för dåtiden, jag ältar inte, jag ångrar inte.


Jag är som mest i nuet när jag tränar. Förmodligen därför jag älskade Boxning så mycket, det går inte att låta bli att vara i nuet för en hundradels sekund i den där ringen... börja tänka på vad man ska äta till middag resulterar i en blåtira 😨😄
Å böckerna fick mig o inse sanningen om att du är alltid lycklig i nuet. Läs och du kommer att förstå.

Jag reflekterade vidare om att jag är i nuet när jag yogar. Jag är helt närvarande i min andning, jag scannar igenom kroppen o känner närvaro i varenda muskel, jag håller mitt mag o rotlås, jag känner mitt centrum och förlängningen därigenom, jag känner min tyngdpunkt och hur den påverkas av gravitationen och rörelse.

 

Jag skulle säga att detta är den största anledningen till att jag är så bra på att träna. Jag är helt o fullt i nuet när jag tränar, jag befinner mig ingen annan stans och jag mår så otroligt bra av det. Vad får dig att vara helt i nuet??

 

Men vardagligen så befinner jag mig i framtiden, när jag gjort mig medveten om det så är det helt otroligt många gånger i timmen jag befinner mig i framtiden. Det är inte så att jag inte är nöjd med mitt nu, jag älskar verkligen mitt liv o min livssituation. Men det känns som att jag är så taggad på livet och vad som komma skall att jag tänker på det hela tiden. Vilket är dumt för det kommer ju sen, jag borde njuta mer av nuet som är... nu


Men kanske är det så att det bottnar i att jag hade en svår uppväxt o därför har vant mig med att hela tiden se fram emot framtiden och aldrig tänka på det som varit? Hur som helst är det något jag verkligen tränar på och jag är så glad att jag gör den här resan. Det händer så otroligt mycket med min personliga utveckling.


Böckerna fick mig också att verkligen inse sanningen om att det inte finns några problem i nuet. Men det är otroligt svårt att befinna sig i det absolut enda som existerar, nu. Men det är som sagt där jag vill vara så jag gör allt för o påminna mig själv om det.

 

För er som redan plöjt igenom Tolles böcker kan jag rekommendera Neil Donald Walsh, börja med samtal med gud. För er som ännu inte läst power of Now så gör det nu, inte sen. Du vill vara lycklig nu, vänta inte 😉 😘

Taggar: Meditation, Personlig utvecklig, Power of now, Yoga;

Kommentera inlägget här :