Punktering

 
 
Sitter o väntar på att få supercykeln lagad, helt plötsligt så var det punktering. 
Men jag har en känsla av att det inte kommer kosta skjortan så de är bara en angenäm upplevelse 😃. Gubbarna som jobbar hänger på när ja skämtar men de verkar inte fatta så jättemkt engelska. Men de e ju skrattet som e de viktiga :) 
 
 
En gång hade jag planerat för cykelsemester i Sverige, hade en vecka ledigt efter midsommar. 
Det året var det dock kallare i juni än vad det hade varit på julafton.
Jag gjorde en sån "boka första lediga flygstolen" resa o hamnade i puglia - italien.
Hittade en cykeluthyrare som hade 3cyklar o välja mellan, till skillnad från indiern som bara hade 2 :) 
Jag hade en Mt. Bike från 90 talet, en riktigt stor o tung kärringhonda o denna lilla aluminiumcykel. 
 
 
 
Puglia ligger på klacken om man tänker sig Italien som en stövel. Så jag o minicykeln tog oss runt hela klacken vilken vart en trip på ca 40mil. Kom ihåg min tanke när jag precis drog ut ur staden o kom på att jag inte hade nån karta - nä men vad gör de för skillnad jag vet ju inte vart jag ska, så ja kan ju ändå inte cykla fel ☺
 
 
Sov på B&B efter vägen men en natt sov jag under bar himmel för de va så djäkla vackert.
Njöt av naturen, enormt häftigt landskap. Ville hela tiden förbi nästa krön, nästa krön :) 
Stannade o badade, åt god mat, träffade trevliga människor. Upptäckte mysiga byar. Stannade länge på vissa ställen, inte alls på andra.
 
 
 
 
 
 
Hade ett par riktigt underbara dagar.
Förutom en kväll, huh. Då hade jag tagit en riktigt lång etapp i ett och hela dagen hade besttått av oändliga stigningar.
Det vart mörkt och nästa stad va ett par mil bort, uppför ett riktigt brant berg. Jag var så slut i hela kroppen så jag fick lov o skrika mig uppför hela backen. Det är nog min absolut mest krävande fysiska prestation någonsin.
 
 
Men oj oj oj vad jag var värd o ta in på ett lyxigare hotell  när ja väl kom fram. Å shit va allt kändes bra igen så snabbt 😄
 
När jag kom tillbaka till slutdestinationen så slog de mig hur djävla puckat det faktiskt vart av mig o fara iväg utan punkteringskit. Så där hade jag tur alltid att jag inte fick en enda punktering! 
 
Ja nu verkar han va klar här ... Så ja ska cykla vidare :) 
 
 

Kommentera inlägget här :