Du bestämmer vem du vill vara

Ofta får jag höra av andra att de önskade att dem var lite mer som mig. Lika stark som mig, lika fokuserad och målinriktad. Lika harmonisk, lika energisk. Lika självständig som jag är. Såklart blir jag jättesmickrad även fast jag egentligen blir lite ledsen. 
Att ha förebilder är enormt viktigt, jag har inspirationsförebilder i alla områden jag vill förbättras inom .
 
Men det går inte att önska att man vore någon annan, det kommer aldrig leda någonvart. Du kommer aldrig utvecklas om du tror att de där egenskaperna du vill ha tillhör någon annan. 
Inspireras om vad du vill, bestäm dig och upplev dig själv som den du vill vara. 
Du är stark
Du kan
Du är harmonisk
Du är energisk driven och spontan
Du är du. En unik individ. 
Du är vad du vill
 
 
Varje morgon mediterar jag, sedan skriver jag i min dagbok/drömbok. Där samlar jag mina mål, visioner .. både lång och kortsiktiga. Jag reflekterar över min personliga utveckling. Vart är jag påväg, måste jag byta håll eller är jag på rätt spår? Vad är min känsla för dagen. 
Det är alltså ingen dagbok där jag skriver dagens outfits eller vem jag lunchade med på stan. Jag skriver på morgonen, det är en förberedande dagbok. Jag förbereder mig för dagen som jag har framför mig så att jag kan vara den jag vill vara.
 
 
Varje dag sätter jag också upp ett känslomål för dagen. Bara ett enda så att verkligen kommer ihåg det och kan påminna mig om det under dagen. 
Det beror mycket på om vad jag har för situationer framför mig. Ibland måste jag sätta upp mål om att vara positiv, att vara glad hela dagen, att vara social. Ibland vet jag att jag ska träffa någon jag har svårt för, då kan dagens mål vara att vara så bemötande som möjligt mot den personen. Det skiljer sig och det kan vara precis vad som helst, bara du bestämmer vem du vill vara idag. Men det är enormt viktigt. 
 
Det är enormt viktigt att du tror på dig själv, tvivla aldrig på att kan vara den du vill vara.
Meningen med livet tror jag är att uppleva sig själv, uppleva sig själv som den man är. 
 
 
 
Det är först när man upplever sig själv som den man är som man verkligen älskar sig själv på riktigt. Å de e först när man har så mycket kärlek till sig själv så de svämmar över som man verkligen kan dela med sig det till andra. 
Det är då man upplever vad livet handlar om, eller hur? 
Taggar: Meditation, Personlig utvecklig;

Kommentera inlägget här :