Review

Så hela oktober har gått, en månad i Indien.
Jag flög ner till mumbai och förälskade mig i denna enormt stora stad. Hade ett par dagar och landa i alla nya intryck och förbereda mig inför vipassana. 10 dagars tyst meditation. Har endast skrivit ganska kortfattat egentligen om min upplevelse därifrån. 10dagar i fullständig tystnad, utan några personliga saker, 10h meditation om dagen... jag är förvånad att ni inte har ställt fler frågor. För helt begripligt är det väl ändå inte?

 

Tog några dagar o bara njöt av ett badrum som va större än hela min gamla lägenhet i Hammarby sjöstad, stora koppar kaffe, bicepscurls på Golds, wifi och facebook.

 

Sedan åkte jag med nattbussen till södra Goa till ett riktigt lyxretreat. En magisk sandstrand full med rika människor som bara älskar yoga och kokosvatten. Det var sagt att jag skulle hålla yogapass där men dem hölls av någon annan och jag fick styra upp bokningssystemet i excel. Man tror liksom de e ett skämt när någon tar fram en liggare som är dubbelt så stor som en såndär stor skämt nyhetstidning i Amerika, vem har så stora armar eller så stort frukostbord så man kan läsa en sån tidning?
Nya rutiner, digitalisering, effektivisering och lite mer ordning o reda behövdes verkligen i den där receptionen. Tack men nej tack, de får ni fan styra upp själva jag drar.

 

Såg en svinstor flygekorre, bytte buss till förbannelse och hamnade tillslut på världens bästa Yogaashram i norra Goa. Här har jag vart i lite över en vecka nu och är otroligt tacksam för varje dag.


Bor och jobbar med yoga i Indien alltså. Har tecknat ett telefonabonnemang, köpt en egen yogamatta och kört vespa i enorm intensiv trafik där man använder tutan mer än gasen.

Jag älskar soluppgången, jag älskar doften av masala och rökelse, jag älskar människorna runt omkring mig, jag älskar stranden, jag älskar den färska frukten, jag älskar djuren, jag älskar musiken, jag älskar lugnet, jag älskar solnedgången.


Håller en yogaklass om dagen med varierat tema, ibland mer intensivt ibland lugnare. Jag mediterar, jag springer, jag deltar på yogaklasser, jag badar, jag upptäcker, jag njuter, jag trivs.

 

 
 
 
 
 
Taggar: Ashram, Goa, Indien, Livsresa, Meditation, Mumbai, Vipassana, Yoga;

Kommentarer :

#1: Anna Thörnqvist

Jo Sara de e helt begripligt. De e ju du.. Är helt underbart å läsa om vad du upplever, känner och tar modet till dig att göra. Jag hade inte tvekat en sekund på att göra en sådan resa om någon erbjöd mig det, för jag inser ju själv att som morsa till tre barn 0-7 år å ingen ekonomi att tala om så lär de ju inte hända om inte postkodlotteriet knackar på dörren😉 eller om någon bjuder med en på resan till lugnet.. så därför får ja skapa mitt eget lugn här hemma. Just nu höstlov å de större barnen har åkt till fastlandet.. lilla bebisen sover gott å jag sitter bara tyst å försöker att inte tänka på något alls å njuta av tystnaden och lugnet. Skööööönt... Tack för att du delar med dig av din underbara resa❤

Svar: Jag gör inte direkt av med några pengar alls men ja förstår ju såklart att de e lite svårt o få till resandet just nu med en 0åring. Men det viktiga är ju att hitta lugnet i vardagen, den är varje dag. En resa är bara en gång ... så ta vara på dem tillfällen du kan o hitta vad du behöver för att återhämta dig! Kram 💜
Sara Underbara

skriven
#2: Kija

Jag har nog tusen frågor!

Svar: Jaaa men ja skrev ju i ett i lägg att man kunde ställa precis vilka frågor man vela så skulle ja svara på de 😊😊
Sara Underbara

skriven

Kommentera inlägget här :