Vad lägger du dina pengar på??

Det finns vissa saker i mitt liv som jag prioriterar så högt att det får kosta vad det kosta vill så att säga. 
Det är investeringar för min kropp och själ och det finns ingen prislapp för det.
 
Det första är mat. 
Jag menar såklart att jag fattar att jag inte kan äta hummer varje dag bara för att jag är sugen på det. Men jag skulle aldrig köpa en pulversås för att det är billigare än riktigt smör o grädde. Det är inget alternativ för mig att köpa halvfbrikat eller taskiga råvaror. Jag prioriterar näringsrik mat som min kropp mår bra av och kan orka med min vardag o allt jag vill göra. 
Jag vill hålla ett högt tempo och prestera på topp, då funkar det inte att jag tankar min kropp med skit. Min kropp är som en RR och jag behandlar den som så. 
 
Hittade en bild i telefonen på ett bra exempel på bra mat. Efter påsk reades sillen ut för typ 5 spänn. Lätt som en plätt o blanda ihop en egen röra med lite rom, rödlök, dill å citron. Koka ett par potatisar o göra en god sallad med ekologiska grönsaker. 
 
Har du barn tycker jag att det är extra viktigt o tänka över den här frågeställningen. Hur ska barnen kunna prestera i skolan när maten där är skit o de sen kommer hem o får snabbmakaroner me ketchup?? Bra mat behöver faktiskt inte kosta mer, det behöver faktiskt inte vara mer tidskrävande för den delen heller om man skapar bra rutiner med lite planering. 

I lyxfällan tycker jag det är intressant att se hur människor prioriterar, för allt handlar ju egentligen om det. Det är farcinerane o se att många inte tror att dem har råd med vettig mat men samtidigt köper "fredagsmys" för flera hundra i veckan .. 😶
 
Den andra investeringen i mig själv är träning.
Jag minns när jag skulle köpa mitt första gymkort för att kunna komplettera boxningsträningen. Gymmet skulle alltså inte bli min huvudsakliga träningsform. SATS månadskort var högre i pris än alla gym jag jämförde med. Men jag skulle få vad jag betalade för...
 
Risken att välja ett annat billigare gym som du egentligen inte inspireras av, är såklart att du inte kommer gå dit lika ofta. Å hur ekonomiskt är det egentligen, att tillslut till och med bli en stödmedlem ..
 
Att träna är en inorm investering i mig själv, att betala några hundra i månaden är en riktigt bra deal jämfört mot vad en sjukskrivning kostar.
Men hur motiverar man ett träningskort för 5-700/mån när man har familj? Genom samma svar. Får det dig att träna mer är det värt varenda krona. Ju mer du tränar, desto bättre kommer du må, desto gladare kommer du vara, desto mer kommer du orka. Du kommer orka leka mer med dina barn, göra de där lilla extra för din partner, plocka ur disknaskinen utan o gnälla, vara en bättre älskare. .
Ju bättre du mår, desto mer kommer du kunna vårda dina relationer och desto bättre kommer dem må såklart.
 
Jag skriver det igen. Pengar som du lägger på din kropp är en investering. 
Lösögonfransar, hjälp med att måla naglarna eller 10 par typ likadana träningsskor är inte det... 
 
En tredje grej jag har ett konto för som är en självklarhet för mig är utveckling. För att mitt liv ska vara värt o leva måste jag utvecklas. Det blir poänglöst o ha en superkropp full med energi om jag aldrig ger mitt sinne någon energi. 
Jag lägger ca 40 000 (+resa & logi) varje år på utbildning. Den siffran är såklart betydligt högre om jag räknar in min universitetsutbildning o slår ut det. Men hur som helst är det värt varenda krona för mig att känna att jag älskar mitt jobb. Jag vill spendera mina dagar och min tid med saker jag tycker är kul ... å jag tycker det är sjukt kul o jobba med det jag gör. 
Men jag hade inte tyckt det var lika kul o hålla yogapass om jag bara kunde göra några krigare, å jag hade inte alls tyckt de vore roligt att ha PT-kunder som jag inte kunde hjälpa på grund av okunskap. Ju mer jag kan, desto roligare tycker jag det är! 
 
Sen .. när mat, träning och utbildningskontot är påfyllt så fyller jag upp mitt reskonto som också är enormt viktigt för mig.
Jag måste resa för att känna att jag utvecklas. Jag måste få upptäcka. 
 
Hittade en superbra träbänk för en liten vilopaus under dagens löparrunda 
 förena nytta med nöje, få betalt för o märka ut en bana är ju inte helt fel i min värld 
 
Pang bom. 👊💥❤️ Min livsdröm börjar ta form! 
Flera flugor i en smäll. Jag har nyss vart i Indien, nu är jag i Grekland. Jag får riktigt bra mat, de bästa träningsförutsättningarna och får arbeta med det jag älskar. 
 
Att jag ordnat det så bra för mig är för att jag hela tiden utvärderar allt. Vad vill jag, vad är viktigt för mig, vart är jag på väg ..
 
 
Börja med maten och träningen. Det är grundläggande behov som du och din kropp är värd det bästa av. Men vad behöver du mer för att må riktigt bra. För att leva det bästa livet? Vad är din passion. Vad är meningen med ditt liv???
 
Vad ska du lägga dina pengar på??
 
Taggar: Kost, Personlig utvecklig, Träningsmotivation;

Kommentera inlägget här :