Tryggt

Day 5 
Klockan är 15.30, jag har inte klivit upp ännu. 
Hela natten hade jag fruktansvärt ont i magen och kunde inte somna förren ja tänkte att ja alldeles strax skulle gå ut på balkongen o se soluppgången ... 
zzzz
 
 
Har fortsatt min trygghetsnarkomani med att äta bananer och lyssna på världshistoriens tråkigaste radioprogram, vaken. Tog den där varmduschen igår o kände mig pigg nog för att gå ner på byn. Hittade en restaurang som inte bara hade indisk meny, curry är det absolut sista jag skulle få i mig. O jag vart nästan tårögd när ja kunde läsa "Swedish hasselback potato" 🙏🙏 
Dock vet jag inte riktig vem som lurat i indierna att först fritera potatisen i form av pommes o sen lägga dem i en ugnsform med ost ovanpå... men de va gott hur som helst o stället var så himla fint precis vid floden.
 
 
 
 
Vattenfyllda plastpåsar som ... dekoration...?  😶
 
 
 
 
 
Sen vart jag sådär akuttrött igen, jättemärkligt tillstånd. Det är inte bara att jag akut blir himla trött, utan hela kroppen verkligen varnar för att jag kommer svimma om jag inte lägger mig ner o sover en stund. Hallå det finns noll energi kvar här, lägg dig ner o sov kvinna. 
 
Så det där med o ta mig tillbaka till livet hände ju inte trots varmduschen igår. Men imorrn får de fan va nog. Snart tänker jag äta pizza, se film, sova, o imorrn ska den här kroppen upp o hoppa banne mig. De blir solhälsningar tills magen ber om nåd o skriker att den ger sig
Jag ger mig, jag ger mig, snälla inte en till solhälsning, jag gör vad som helst 
 
 
Det var inga monsterparasiter som attackerat Daniel förresten. Det var ett gäng helt vanliga främmande bakterier som hälsat på bara, o de gör ju lite ont när de ska stöka runt o göra sig hemmastadda. Speciellt i en mansmage... Då gör det såklart speciellt ont 😜😂
 
 
På tal om trygghetsnarkomani så träffade jag den känsligaste svensken som rest utanför landsgränsen i Goa. Är mäkta imponerad att hon faktiskt tagit sig iväg med tanke på hur rädd hon var för allt. 
En månad spenderade hon på samma ashram som mig det var inte många gånger hon tog sig utanför staketet då hon inte ville "riskera någonting". Å de är ju inge konstigt med att vara kvar inne på Ashramet om man är värsta yogatoken t.ex. men lite konstigt är de ju o bara vara inne på rummet o streama serier på netflix o prata om hur fantastiskt skönt de ska bli o komma hem, träffa familjen och få äta svenska bakelser igen... 😐 ingen meditation, ingen yoga ... 😐
Jag tjatade på henne varje dag att hon skulle ge sig ut på en liten joggingtur på stranden men hon hittade på så många ursäkter att jag tillslut gav upp. En löpartur i soluppgången på en världsvacker strand kan inte lämna någon oberörd tänkte jag. 
Men helt plötsligt så hade hon snörat på sig joggingskorna en morgon o gett sig iväg. Tillbaka hem kom hon dock muttrandes med jag-visste-det-attityden ... så djävla typiskt så hade hon blivit biten av en hund. Fuck. Helvetes djävla skit. Det var inget allvarligt bett men det var tillräckligt för att hon övertygande tyckte de va bäst att återgå till att streama serier inne på rummet för o inte riskera nåt
 
 
ja. Man ska ju såklart inte vara dumdristig men de är väl lite som man säger att det som inte dödar det härdar. 
Såklart sköljer jag frukten jag köper, jag tvättar händerna, jag köper inte mat som legat framme i solen ... jag undviker onödiga risker. Men nya bakteriekulturer kommer hur försiktig man än är orsaka magsjuka, fast imorgon när det här är över så kommer jag ha värsta superskyddet 😊

Kommentera inlägget här :