Södra Indiens vackraste stad

Bussresan till Tiruvannamalai tog betydligt längre tid än jag hade räknat med. Hungrig.
Personalen höll på o räkna kassan inne på affären men jag fick lov o springa in o köpa en yoghurt, utanför var fruktståndet fortfarande öppet.
Det var bäcksvart o svårt o hitta till mitt guesthouse men tillslut kom jag fram .. å tillslut kom nån dit o kunde öppna åt mig ☺ 
Trött, hungrig, sliten å allt de där. 
Hade missat att det tydligen var delat badrum, de satt en tant i det gemensamma rummet utanför toan och badade fötterna 😨.
Sängen hade inte krispiga lakan. Okej, 1 natt .. byter ställe imorgon.
 
 
Yoghurten köpte jag på påse, de fanns ingen skål, glas/mugg där vi vattenkokaren. Men efter att fått i mig en vattenmelon iaf så kändes allt helt plötsligt så mkt bättre. Sängen såg precis ut som alla andra indiska sängar o de va inte ofräsht nånstans. Funderade en stund på hur mkt hunger påverkar ens tankar.
 
 
Sov himla bra, vaknade o gick upp på takterrassen.
WOW ... där var saken klar. Jag byter absolut inte ställe 🙏 sitter uppe på takterrassen nu i solnedgången, längtar tills imorgon då den kommer gå upp bakom bergen igen. Men det är väldigt vackert åt det här hållet med.
 
 
 
Åkte långt långt bort till ett yoga retreat o hade en hel förmiddag med hathaklasser. Ni ser ju själva hur vackert shalan låg 🙏, att få yoga i sån här miljö inspirerar verkligen!
 
 
 
Efter lunch tog jag en långpromenad där på landsbygden innan jag for tillbaks till staden. Önskade att jag också hade en get o gå ut o gå med 🙌
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har snabbgooglat. Men Tiruvannamalai är en helig stad nånting nånting shiva. Nånting man ska besöka den här staden tillsammans med andra heliga ställen under ett år, antar att ganga river och typ varanasi är inkluderade där. 
Det finns en pilgrimsvandring upp till högsta bergstoppen.
Jag ska klicka på ngn av länkarna i googlingen o läsa lite mer, men imorrn bär de av på pilgrimsfärd! 5h upp till toppen, sover kvar i ett tempel som finns där o väntar in en riktigt helig soluppgång 🙏 sen går ja raka vägen ner o uppdaterar bloggen 🙌🌟
 
 
 
 
 
Taggar: Pilgrimsvandring, Tiruvannamalai, Yoga;

Kommentera inlägget här :