Gurus, förebilder, inspirationskällor, idoler

Om jag har haft en guru? En andlig ledare.
 
När jag utbildade mig till yogalärare hade jag meditation 1-2ggr dagligen på schemat. Vi arbetade oss igenom en mängd olika metodiker. Dock var denna lärare för oerfaren för att kallas guru.
 
Under mina vipassana's så har vi ju haft en lärare som helt klart är som en guru. Varje dag finns tid att besöka denna lärare för att ställa personliga frågor o bli vägledd. 
 
Men nej, ja har inte haft någon guru... 
Men ja, jag skulle verkligen vilja ha en. 
Som med precis allting så behöver vi hjälp om vi vill utvecklas.
 
Om jag skulle vilja lära mig o segla skulle jag börja med seglarlektioner. Eller... Logiskt sätt så skulle ja väl de men sanningen är väl att jag är idiot nog för o ge mig ut helt själv på havet med en seglarbåt om de kanske inte fanns en lärare tillgänglig just där o då. 
Får ja för mig nåt så brukar de liksom behöva hända inom 10min helst... o vadå "hur svårt kan de va" 😍
 
Men... För o förbättras, utvecklas.. Så är det helt självklart att jag skulle ta hjälp.
Det är därför jag gått så otroligt många utbildningar, kurser, workshops och självklart haft egna pt.tillfällen.
 
Jag ser redan fram emot nästa vipassana tillfälle.
Men jag ser verkligen värdet i att jag skulle haft en guru under tiden som kunnat guidat mig. 
Jag har bara inte hittat någon .. 😶
 
Men lika viktigt som att hitta en bra lärare är det att ha förebilder. Flera stycken. 
Jättemånga. 
Så man kan plocka det bästa från var o en som passar ihop med sin egna utveckling. För ingen människa är ju exakt som en själv .. O man ska ju inte bli sin idol.
 
Idoler, förebilder, influencers
Stora kända profiler, vänner, kollegor, bekanta. 
Tillåt dig att se på dina vänner som idoler, det kommer bli en ganska häftig upplevelse. 
 
Min senaste idol var min kollega Allis på cavo spada. Djäkla stark tjej. 
Jag blev imponerad, motiverad, inspirerad. Å de är väl just så en idol ska få en o känna. 
 
På Gotland hade jag en grupp seniorer jag tränade med 2ggr i veckan. 
Sånt otroligt privilegium o få träna ett helt gäng idoler. 
Exakt så vill jag också åldras tänkte jag varje tisdag o torsdag o fylldes med inspiration. 
 
Många av mina kunder har vart mina idoler. De har inte gett upp i svåra motgångar, de har vågat, de har velat.
Styrkeklubben. Oj oj vilka idoler. 
 
Marica.
En av mina absolut bästa idoler. Fatta att kvinnan beställde gymprogram på postorder 
Hahah du kanske inte ens vet va de e 😋. Men de va inte många tjejer som vågade gymma när de va helt nytt. Fria vikter avdelningen är ju fortfarande livsfarligt område för vissa. Som de skuggade områdena är för Simba. 
Men är det nåt Marica kan så är de o våga. Hon vågar allt. O hon insperar så djävla mkt i att våga, hitta sitt sätt, prestera på sina villkor, utmana på sin nivå. 
Stark. Ödmjuk. Kärleksfull. Snygg. 
Snackar aldrig skit om andra heller.
Hon är helt enkelt en superkvinna på 60 år. Idag. 
 
Stort Grattis på födelsedagen Marica. Du inspirar mig enormt inför mitt egna åldrande.
 
❤️💜💙❤️
 
 
 
Marica har förresten en insamling till Djurens rätt i o med hennes 60års firande
Hur inspirerande är inte det för övrigt
 
https://www.facebook.com/donate/589618814754270/
Taggar: Förebild, Guru, Idol, Idoler, Influencer, Inspiration;

Kommentera inlägget här :