Yoga Nidra - sömnmedel i mp3.format

Jag är så trött så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Ändå sov jag en stund på lunchen... Tror de e värmen. De har vart sådär olidligt varmt idag igen, strax under 35 o helt vindstilla. 
Sover bra. Lägger mig vi 23 o sätter alarmet på 06 varje morgon oavsett. När jag bestämde mig för o sova mindre började jag genast sova bättre. Att sova 7h per natt är för mig nåt jag är saligt tacksam över. 🙏😇
 
Jag sov bra under mitt halvår i Indien, sen kom jag hit o sov inte mer än 4timmar per natt den första månaden.
Att börja jobba heltid igen kickade igång en sjudjävla massa energi. 🤸🤸🤸
Men när man mår riktigt bra så behöver man faktiskt inte sova så djäkla mkt. Som när man är nykär liksom.. Vilket jag till en början hade glömt bort o vart superstressad över att jag inte kunde somna. Så tog jag ist varenda tillfälle ja kunde för o sova ut lite längre på morgonen. 
Men så påminde jag mig själv om att kroppen faktiskt vet bäst innerst inne, har jag en massa energi o behöver vara vaken på nätterna så äre ju bättre o acceptera de o göra nåt vettigt ist för o ligga i sängen o ha ångest för man inte sover. 
Påminde även mig själv om att de är bättre o gå upp kl 6 iaf, även fast ja inte somnat förren 3 än o dra mig till 8-9. Å vips så kunde jag somna på kvällarna igen. 🤗
 
Idag var det 2 tjejer som behövde väckning efter kvällens klass med yoga nidra. Alltid är de nån 😴😊
Tur de inte är jag iaf "vem är det som kör egentligen?" 
 
Yoga Nidra är vaken sömn. En session som går ut på att vara vid medvetandet samtidigt som kroppen går in i djupavslappning. De är svinsvårt o vara vaken. 😑
Jag lyckades när jag var i Himalaya för ett par år sen för ja var livrädd för o få en rejäl utskällning av min dåvarande lärare. 😬
Efter de har ja somnat både under stora klasser o använt swami satyandas röst som aktivt sömnmedel & hållt för öronen när han säger åt en o besluta sig för o inte somna ... 🙉🙉💤
 
Jag får skriva om disciplin, kroppskännedom o yoga nidra i ett annat inlägg.
Nu måste jag sova .. Kanske genom o slå på en audiofil med just swami. Tur han inte satt här på sängkanten på riktigt, vilken djävla uppläxning ja skulle få 😊 
På väg ner till kvällens klass. Så underbart o kunna ha meditation o avslappning precis vid havet 
Taggar: Sömnproblem, Yoga, Yoga nidra;

Kommentera inlägget här :