First stop - Kupolen

How do I look 😄
 
 
Det var inte direkt att pappa sa att jag sĂ„g strĂ„lande ut nĂ€r han kom o hĂ€mtade mig pĂ„ tĂ„gstationen 😄
NÄn gÄng i livet ska jag komma hem o göra entré som en filmstjÀrna frÄn ett jetplan. 
Sist jag kom tillbaka frĂ„n Indien startade inte bilen, tack o lov kom ett par goda vĂ€nner o hjĂ€lpte mig med startkablar. Iaf sĂ„ fick jag lov o köra en vĂ€nda för o ladda upp batteriet o nĂ€r jag satt dĂ€r i bilen mĂ€rkte jag hur förbannat Ă€ckligt jag luktade. Stod knappt ut med mig sjĂ€lv haha 😄 
 
Flyget vart försenat. Hade lÀtt hunnit med tÄget upp ÀndÄ om de inte vore för att vi fick vÀnta pÄ vÀskorna i nÀstan 2timmar???
Handikapptoaletten va sĂ„ ren att jag kunnat sova dĂ€r inne. Stor, varm, Ă„ man kan dricka vattnet direkt frĂ„n kranen 😄  Köpte en burgare frĂ„n MAX Ă„ en stor pĂ„se godis - lakritsfiskar!!! Men slog mig ner pĂ„ en bĂ€nk 😊
Kommer vakterna vÀcka mig om jag somnar??
 
Om nÄgon hade frÄgat mig vad det första var jag ska göra nÀr jag kommer hem sÄ hade jag absolut inte svarat Äka till kupolen. Absolut inte efter en natt pÄ en buss med sjungande hinduer, en 8timmars flygresa, en natt pÄ en flygplatsbÀnk Ä en tÄgresa upp till dalarna. Med en kropp som redan var riktigt trött efter en bergsvandring o dessutom redan lÄg minus pÄ sömnkontot.
Men det första jag gjorde nĂ€r jag kom hem var o Ă„ka till Kupolen 😄
Behövde fÄ ivÀg min visumansökan innan alla röda PÄskdagar o tÀnkte de va lika bra o besöka phonehouse o fixa en ny lur.
Passet postades, lĂ€ngtar verkligen tills jag Ă„ker tillbaka till Indien 😍 jag o telefonkillen pratade dock inte samma sprĂ„k sĂ„ vi kom överens om att jag skulle gĂ„ hem o sova o sen ringa kundtjĂ€nst ist 😊😊
 
Helt underbart o trÀffa familjen. LÀngtar extremt mycket efter o fÄ trÀffa min syster bara. 
Underbart o fÄ vakna o brygga kaffe, kolla pÄ 50avsnitt av farmen o gosa med katten kompis i soffan. Underbart o fÄ gÄ in i en mataffÀr som har allt, jag förmÄdde dock inte handla nÄt för de kÀndes som om jag glömt bort vad jag Àter egentligen? Fyllde kundkorgen med kvarg, men stÀllde tillbaks de nÀr ja pÄmindes om hur mkt bÀttre min kropp mÄr utan sÄ mycket mejeriprodukter. 
Underbart o ta en dusch kan man tro, men Àn mer underbar var kÀnslan av att fÄ svepa in sig i ett riktigt stort badlakan som luktade sköljmedel.
 
Mindre underbart Ă€r det att det Ă€r alldeles för mycket snö dĂ€r ute. Den lilla promenaden frĂ„n tĂ„get till parkeringen fick mig o lova kroppen att vi inte ska vara sĂ„ mycket utomhus mer ... nĂ€shĂ„ret frös liksom till is đŸ˜±
Hade sett fram emot löprundor runt Àlven. Men det kommer inte pÄ frÄga.
 
Om mindre Àn en mÄnad Äker jag till grekland o jobbar, fram tills dess sÄ tÀnker jag stanna inne o plöja igenom alla farmenavsnitt, dricka pÄskmust o bara njuta av hur förbannat rent de Àr hÀr 
 
Men rastlösheten lÀr vÀl komma ikapp mig förr eller senare, sÄ ska försöka komma pÄ en plan för hur jag kan fÄ ihop pengar o Äka till Stockholm o allra helst Gotland.
Om nÄn Àr i dalarna sÄ hittar jag gÀrna pÄ nÄt.... inomhus. Inge djÀvla lÀngdskidÄkning eller annat pÄfund.
Jag har som sagt duschat sĂ„ va inte orolig. Kan tĂ€nka mig o dricka ett glas vin (lĂ€r bli full pĂ„ tvĂ„) Ă„ jag kommer inte snacka om din aura eller försöka ge dig healing typ 😁 
 

Kommentera inlÀgget hÀr :