Vansinnesbuss

Att resa i Indien är en upplevelse för sig. Man vet aldrig vad man får vara med om. lyckligtvis har jag sluppit de där tågresorna man ser på bild där vagnarna är helt överfulla av både människor och djur
Åkte minibuss en gång i kina där en höna skrämde skiten ur mig då den helt plötsligt började flyga runt 😲😂.
 
Befinner mig äntligen på flygplatsen i New Delhi, är helt slut efter natten bussresa från Dharamsala. 
 
De började bra med att jag hade 2säten för mig själv. Men de höll sig inte värst länge. Efter ett tag plockade vi upp ett gäng på 25pers i vita kläder, barfota, bärandes på stora treuddar. Ibland är det inte logiskt att en själv får så mycket blickar på sig. Jag har svarta jeans, grå helt simpel vanlig tröja, vanliga skor å en helt vanlig väska ...
 
De här hindugänget ockuperade hela bussen så jag fick maka åt mig. 
De som inte fått sittplats o stod i mittgången var tydligen glada ändå o tog ton. De va som ett gäng fulla glada Hammarbyare på tunnelbanan hem från en lyckad match ... de måste vart på en aslyckad bönefest ...
 
Killen som satt sig bredvid mig försökte febrilt få upp fönstret, men han försökte inte tillräckligt utan valde o springa fram till ett annat som redan var öppet...
 
Det är sent på kvällen, jag är ordentligt trött efter gårdagens bergsvandring o ligger minus på sömnkontot från de sista 2nätterna. Det är såklart fördjävla skakigt o allt annat än en lugn färd ... konduktören ramlar varje gång han måste ta sig bak till någon ny som ska betala. 
jag förstår killen som fortfarande hänger ut från fönstret o spyr. Tack o lov han inte fick upp rutan vid oss eftersom jag har fönsterplatsen, hade vart drygt o ha en åksjuk indier i knät...
 
Men min irritation börjar stiga rejält mot alla hinduer som sjunger högre o högre. Värst är sångerna som bara kvinnorna sjunger, det låter verkligen fördjävligt. Det skär i både öronen o huvudet på mig..
 
Shanti shanti.
 
... det är bara 8 timmar kvar 🙏
 
 
De frågade särskilt noga på flygplatsen om jag hade kokosnötter i mitt incheckade bagage. Sprängs de i luften?? 😱

Kommentera inlägget här :