Lärde mig en läxa av ett träd

Vilken härlig dag, nananannaa.
Från att ha vart mardrömsschemalagd med en miljon pass så räddade fenomenet dubbelbokningar livet på mig 🤣 å helt plötsligt hade jag pass tidigt på morgonen o sen sent på eftermiddagen, så fick hela dagen där emellan o ge mig ut på upptäcksfärd 😍 

Har flörtat rejält med killen som har hand om cykeluthyrningen. Det är alltid smart o vara väl tillags med en charmig kille som sitter inne på 100 bianchiis 😇

Sov inte så mkt men var peppad på o kliva upp  när alarmet gick igång vid 06. Möttes av ett gäng underbara yogis i en vacker morgonhimmel

 Morgonutsikt från yogahallen

Käkade frukost o drog iväg.
Benen kände för o bara trampa lätt o njuta av havsbrisen. Så underbart o vara på en ö. Då kan man alltid välja om man vill inåt landet eller fara längst kusten. Kustvägen söderut är dessutom helt flack så det passade perfekt.
Hyrde en solstol för första gången i mitt liv, de kostade 3€, varken ren handduk eller dyna ingick dock å ville man ha pepsi så fick man väl för fan pallra sig iväg till baren... 🙄

 Turistlagun. Fast i Goa får man då alltid badlakan o madrass på solstolarna 😜

Det finns ett olivträd som man kan gå in i, det är typ världens största o världens älsta olivträd. A L L A har pratat om de här maxde trädet. efter att ha badat höfterna o sovit en timme så sket ja i få valuta för mina surt betalade 30 spänn o lämnade solstolen.

Vad ingen, inte en enda människa, ingen nämnt. Var att de där djävla trädet var placerat på Mt. Everest. Det var liksom den brantaste stigningen ever dit.

 Hur tufft det än var så hade jag ju ändå tur me utsikten 🤗 så mysigt o cykla bland alla olivträd här på kreta

svetten sprutade o ja va tvungen o kliva av o gå flera gånger. Vilket förvisso gör hela upplevelsen så mkt fetare när man kommer fram sen o får se trädet... Vart det nu är??

Hallå. Trädet? 😶

Det visade sig vara det trädet jag just gått förbi o stod bara någon meter framför.
Jaha....  😦
Det är för dig jag krigat mig upp hit alltså?


Svepte en läsk, tog ett kort, moffade i mig ett par plommon jag pallat på vägen o drog tillbaka.

 
 

Hittade som vanligt en bättre väg ner, inte ens i närheten av lika brant. 😏

Avslutade med o hålla ett superhärligt yogapass med meditation och yoga nidra. 

Satte mig på stranden o meditarade dryga timmen själv efter. Fick dåligt samvete över hur jag behandlat trädet. Herregud. Dåligt samvete till ett träd?!

Nej. Snarare .. Dåligt samvete för att jag tänkt negativt. Att jag hade skapat höga förväntningar och sen i all utmattning o trötthet vart negativt inställd ist för att verkligen se det vackra.

Förväntningar suger. 

 I restaurangen serverades lax 😍 kvällsduschen var ljuvlig o badrocken helt underbar 

Nu ska jag äta lite mer pallplommon o skriva ner mina framtidsmål

Kommentera inlägget här :