Past, present or future?

Va i nuet
Det är lite farligt att det uttrycket ska bli lika pretentiöst som fånga dagen. Man kan ju bli lite lätt illamående ist för livsenergisk. 
 
Please 🙄
 
 
 
Men. Det är ju sant. Att älta det som hänt skapar bara stress och slösar energi. Eller att hela tiden jämföra o tänka att allt va så mycket bättre förut... Det hindrar en väl verkligen från att vara glad om man har den inställningen. 
 
Själv glömmer jag gårdagen lika fort som namnet på dem som nyss
presenterat sig. Hur intressant de än må vara. 🙈
Det är väl i övrigt också ett bevis på att jag inte kan vara i nuet. Men mitt problem är att jag ständigt är i framtiden. 
 
J Ä M T
 
Många av oss lever hela våra liv genom o vänta på framtiden...
När de där händer, då blir jag lycklig. Bara jag träffar kärleken, då blir allt bra. Sen när jag får de där jobbet, då kommer allt vara perfekt.... Etc etc. 
Men. Lycka kommer ju inte sen.
Lyckan finns här. Precis här. I nuet. 
 
 
Jag är överpeppad på de mesta. Har skrivit nåt liknande inlägg tigigare men nu är det så djävla tydligt igen. 
Jag planerar hela tiden framtiden och tänker jänt o ständigt på hur kul de ska bli med allt awesome jag ska göra. Pepp pepp pepp 🤗🤗. Problemet blir att jag kan göra nåt sjukt djävla bra, som jag sett fram emot jättelänge... Men ändå gå o längta till nästa grej. 
 
På onsdag ska jag åka till Goa. Jag är övertaggad. 
Fick ett sånt djävulskt energipåslag när jag bokade bussbiljetten för några dar sen att jag inte kunde sova på hela natten 😬 whaaa. Goa, Goa, Goa. Yey, yey, yey. 🤸🤸🤸
 
Så varje dag här slösar jag liksom bort lite eftersom jag ständigt tänker på hur djäkla kul de ska bli o komma till Goa. 
Vilket är så dumt, för jag har ju kämpat jättemycket för o kunna vara här på ashramet, å Goa kommer jag ju helt bestämt åka till. De finns liksom ingen anledning till o tänka så mycket på det.
Jag borde ju tänka mer på allt som sker just nu. På nuet. 
 
Alltså jag är jättelycklig o va här o är tacksam varje dag. Men jag tränar verkligen på att njuta ännumer av nuet. Hela tiden tränar jag på det. 
Känner mig peppad på hur enormt lycklig o tillfreds jag kommer vara sen, sen när jag är helt o fullt i nuet .. 🤔😵
 
 
En vacker kvinna jag sprang in i igår. Vart så glad av o se henne lysa upp så jag var tvungen o stanna till o hälsa.
 
 

Kommentera inlägget här :