Personlig yogatränare soon to be

Wow. Vilken dag. Vilken månad. 
Jag är inte min kropp. "Nähä ok .. Nä. Jag är inte min kropp... Okej okej." 🙄🙄
Först hör man något. Kanske kan man förstå det intelektuellt. Men kunskap måste upplevas för att skapa visdom. Å helt plötsligt här en dag så kände jag verkligen det. 
Fan. Jag är ju inte min kropp. Min älskade älskade kropp är bara ett verktyg. Det var som en helt ny kärlek och förstålse för min kropp uppstod❤️. Att inte behöva identifiera sig med sin kropp är väl enormt befriande. 
 
Det är det häftigaste som hänt under min första utbildningsmånad här. 
Jag tränar verkligen på en helt annan nivå nu. 🤸🤸
 
Skolavslutning idag. Tentan gick svinbra. Så när på asananamnen i surya namaskar då haha. 🙈
Men jag fick starta morgonen med 108 st ronder av denna solhälsning ... Per sida. Så jag hade alltså 216 chanser o repetera namnet på varenda position. Haha
 
Det var enorm upplevelse för övrigt. 
Aktiv meditation i 90 minuter. Kändes som 5. 
(indeayoga har förresten en ledd 108 surya namaskar klass på derss youtubekanal om ni är sugna) 
 
Well well. 
Min utbildning är alltså en avancerad yoga-tränare utb på 500+ timmar uppdelad i 2 steg. 
Nu har vi betat av allt basic kan man säga. Efter tentan i tisdags har de vart lite som de där sista dagarna innan sommarlovet när betygen ändå redan va satta ... Magiska dagar 
 
På måndag börjar det feta 😋
 
Både vår träning kommer bli mer avancerad och utbildninsinnehållet kommer fördjupas.
Hur skapar man personliga yogaprogram? Träning ska ju trots allt vara individuell. Precis alla är ju olika så att alla skulle träna samma är ju liksom befängt. Individuell yogträning kallas mysorestyle o kommer från staden jag alltså är i. 
Vi kommer djupdyka mer i yogaterapi, yoga för o lindra smärtproblematik o sjukdomstillstånd. 
 
Haha. Drömde mig bort igår o såg framför mig hur ja köpt mig en liten sruga hemma i sverige o öppnat min egna yogastudio. Började planera öppettider, starta egetbidrag o hela köret. 
.... Hold your horses. 🙊 Livet. Det är så djävla häftigt.
Men jag har verkligen inte brottom. 🙏
 
Wiiie grattis till mig som är klar med första steget på min utbildning 
 
Jag och min helt fantastiska lärare, guru 🙏❤️
 
 Avslutningsfin 🌸 happy friday 
Taggar: 108 solhälsningar, Ashtangayoga, Mysorestyle, Plugga utomlands, Surya namaskar, TTC, Yoga teacher training;

Kommentera inlägget här :