En liten indier på powermeet

Strömavbrott. De hör till vanligheterna i de här landet. Vart man än ska så står ficklampa alltid med i listan över things to bring.
När man ser de stackars indierna klättra upp i elmasterna barfota o helt intrasslade i kablar så vill man liksom skrika äääh fuckit, vi klarar oss nog utan el. Kom ner därifrån!
 
I Sverige vet jag att folk ibland undrar om man kan frysa ner en vara igen. Här skulle de aldrig fatta vad du egentligen frågade.
På tal om frysvaror så är de genialiskt att man köper fryst mjölk här, på påse dessutom. Butikerna får inget svinn pga utgånget datum o mjölken hinner tina på vägen hem ist för o bli dålig. 
 
 
 
 
Har precis duschat. Mitt boende är inte de bästa. De e rent o stort. Sängen är stor men sanslöst obekväm å jag saknar ett riktigt täcke. Men iaf, jag har varmvatten. 🙏 Så ja klagar inte. Badrummet är helt ok standard, men när jag tänker på de nu undrar jag om jag hade tyckt det för ett par år sen. Troligtvis inte. Man vänjer sig...
Ett normalt svenskt badrum kan man liksom sitta inne o meditera på o njuta av golvvärme o doft av lavendel ... Så är inte ett normalt indiskt badrum. 🙈
Ibland kan man verkligen jubla av glädje när de finns papper på restaurangtoan. Lyx. 
 
Att inte ta saker för givet. 
 
 
Med lite textil går de alltid o göra de lite mysigt iaf 
 
Haha på tal om andra kulturskillnader. 
Va ut o käkade med min yogalärare här om dagen o jag grät verkligen av skratt när han betättade om sitt besök i Sverige. 
Balu. Lilla lilla Balu. Han är nog precis samma längd som mig (164), troende Hinduist och ja ... Indier. 
Så var han iaf och höll en yogaworkshop i Västerås. Samtidigt som de va powermeet. På stan hade 2st 120kilos raggare haffat honom o mer eller mindre skrikit om han visste vem Elvis var. De visste inte stackars Balu..  Så de här raggarna skrek this is elvis o pekade på alla fastsydda märken på sina västar och en av dem slet upp bröstet o tryckte upp elvistatueringen i ansiktet på honom. En kvart senare satt min lilla indiska yogalärare som aldrig druckit alkohol eller hört talas om the King i baksätet på en stor djävla raggarbil, inklämd mellan 2 jätteraggare med en bärs i handen o tvingad att lyssna på varenda låt kung elvis producerat...
 
Haha. I present fick han en dosa snus. Som han trodde var godis o mådde fasligt dåligt av... 🤢
Men de kanske bara va han som va lite sjuk så snuset åkte med i packningen hem till Indien .. O skapade ett djävla problem i tullen när han svarade att de va godis när polisen frågade vad han försökte smuggla in.😰
 
I sverige hade han iaf fått bra mat.
I Polen hade han fått zucchinipasta när han sagt att han var vegetarian. Haha. Stackarn. Sitta där o äta kall zucchini strimlad som spaghetti när alla andra får god varm riktigt mat. När man är vrålhungrig. Vegeterian, ingen djävla kanin 🐇🤗
Dagen efter hade han sagt till på skarpen att han krävde ris iaf en gång om dagen. 
 
Va på ett riktigt café häromdagen. Ett sånt trendigt där de finns espressokaffe o sandwich på menyn. Annars så undrar indierna ibland hur man äter bröd när de ser att man köpt de från german bakery... De finns liksom inte ugn i ett standardkök så de enda bröd som finns är tunnbröd som man äter till curry.
Mackor är alltså nåt som inte existerar.
Så där satt jag hur som helst o njöt av min soyachai o fungerade wifi när de knatar förbi ett par hönor. Å ingen höjer ett ögonbryn såklart. 
 
 Världen är olika. 
Godnatt

Kommentera inlägget här :