Sover som en stock

Har fått galna sömntabletter. Tar dem kl 21 o vid 22.30 kan ja inte sitta still för benen håller på o domnar bort. Klockan 23 är jag knockad.
Varje morgon har jag försökt gå upp när väckarklockan ringt men det har vart absout helt totalt omöjligt. Efter 11h sömn kan jag kravla mig ur sängen o lägga mig på golvet o vakna till genom o stretcha.
ELVA Timmars sömn?? !! O då måste jag även sova minst en timmes siesta mitt på dagen för ja e så trött. 
 
Ja, varför inte... 
 
De få timmar jag är vaken är jag iaf djävligt glad. Å jag 
har tom kommit igång med yoga igen den här veckan 🙏🙏 iiiih. De e magiskt. Sover, äter, yogar, är glad...
 
Lever liksom drömliv helt plötsligt ❤️
 
De är så djävla värt o må bra. 
 
Va in till akuten i början på förra veckan efter att ha fått det rådet per telefon. Berättade situationen om att jag har ett plaströr i urinvägen som gör sjukt ont. Jag klarar inte av o ha det en dag till... 
Fick frågan om jag hade haft oskyddat sex för de lät som att jag kanske dragit på mig en könssjukdom? Sen ville läkaren känna mig i stjärten så de inte va nåt konstigt ..
Hallå !  Lyssna. Jag har ett plaströr inuti mitt urinrör o de GÖR SJUKT ONT O JAG KISSAR BLOD HELA TIDEN
 
Jag grät. Fick mer morfin på recept o fick åka hem. Jag hade varken klamydia eller analsjuka. Kisset visade bra värden även fast de var brunare än bajs. 
Phew. Skönt. 😶
 
Så la mig i sängen o försvann in i morfindimman. Dagarna gick å jag bestämde mig för att "på måndag" djävlar i mig får de va slut på de här. Ja orkar inte må dåligt mer. 
Så vart de måndag o jag kunde ringa vårdcentralen o be om nåt o sova på (läkaren på akuten kunde inte skriva ut sömntabletter... Men morfin gick som sagt bra). Gjorde några solhälsningar o höll på o svimma o skakade i hela kroppen av total utmattning. 
För övrigt bokade de även in mig på en sömnföreläsning. Det är bra "så får du veta vad som händer när man inte sover tillräckligt" ... Haha men jag u p p l e v e r ju effekterna av sömnbrist just nu 🙈 tack men nej tack .. 
 
 
Men nu är de fredag o jag ser fram emot veckans höjdpunkt, idol, ikväll. Hurra. Igår kunde jag tom göra ett pass bakåtböjningar. Shanti shanti  🙏 de går alltså framåt! 
 
Smärtan är såklart där men i och med att jag ligger still så mkt så är det betydligt bättre. Att sluta med promenader var riktigt bra..jag ska helt enkelt begränsa mitt rörelseomfång till att rymmas inom 183x66 cm 😉
 
Sömn är så djävla viktigt. Då orkar man ha ont. Å man orkar till o med vara glad i ett smärttillstånd. 
På måndag ska jag röntga mig igen, ska bli så spännande o se om stenen som sitter fast bakom plaströret har kommit ut... 
😋 Haha. 
 
Kapotasana våras och i somras. Hur positionen ser ut nu spelar ingen roll. Jag är överlycklig att jag ens kan få uppleva den  ☺️ 
 
Taggar: Mental hälsa, Mental ohälsa, Morfin, Njursten, Sjukskriven, Sjukskrivning, Sömn, Sömnproblem;

Kommentera inlägget här :