Oså levde hon lycklig i alla sina dagar

Ligger i min alldeles egna king size bed o njuter av ledig dag. 
Min säng. Som är jätteskön. I mitt hem. 
 
 
På ashram sover man oftast på en brits, säng är en lyxvara som man inte behöver..  
Jag sover lika bra på en träplanka utan täcke, bara jag känner mig hemma. 
 
Det gör jag nu. Känner mig hemma alltså. 
De e lite som pojken i alkemisten som drog iväg o hittade sig själv o va sen redo för kärleken som fanns runt hörnet. 
 
Bloggen va ju nåt jag startade medan jag var iväg, för att göra det enkelt för mig o hålla nära o kära uppdaterade om vad som försigick i mitt liv. Vet inte om jag kommer fortsätta, nu är jag ju liksom hemma igen 🤗 hemma och lycklig ❤️
 
Men vad har hänt? 
Jag drog iväg för jag var trött på allt, mitt liv å min situation.  I 2.5 år har jag helt o hållet fokuserat på mitt ego. Att bli lycklig med den jag är. 
Jag har inte druckit alkohol en enda gång, mediterat 2h varje dag, studerat hårt, bott på ashram och buddhistcenter, yogat, ätit bra... Fokuserat
 
Periodvis har jag medvetet helt å hållet valt bort sociala aktiviteter för att kunna fokusera på mig själv. För att verkligen kunna ta reda på vem jag är, vill vara.
 
Jag behövde vara stenhård ett tag, det fanns liksom inget förutom hög feber som kunde rucka på mina meditationstimmar. I några 6månaders perioder spenderade jag ca 7h om dagen på min yogamatta. 
 
Phew. 
Jaha. O nudå. 
De e skönt o veta att jag inte blir lyckligare av o ha min enorma lyxsäng. Jag behöver verkligen inte ha nånting faktiskt. Jag är jättelycklig ändå. 
Jag känner att jag har ett balanserat liv. 
Jag yogar och mediterar så ofta som möjligt men ibland väljer jag o dricka en flaska bubbel o pussa på min kille ist. 
 
Min kille 
❤️ 
Jag är påväg in i ett förhållande och det känns enormt bra. Efter all den här tiden med bara mig i fokus är jag helt redo att ta in en annan människa i mitt liv. På riktigt. Utan förväntningar. 
 
Det som gör att det kommer funka är att det är inte Oskar som ska göra mig lycklig. Jag är lycklig ändå. Han fyller inget tomrum, han fyller ut mitt liv. 
Jag har inga krav på honom, inga förväntningar. 
 
Att ha fokuserat så mycket på mig gör att jag även nu helt o hållet fokuserar på mig själv i vårt förhållande. Relationer är ju till för o uppleva den man själv vill vara.. 
 
Jag har förstått att de e djävligt dumt o hela tiden tänka på hur man vill att ens partner ska vara. För man kan ju iaf inte ändra på någon annan eller hur. Och om man inte är sig själv så kommer det ju inte bli bra i längden liksom ... 
 
I ett tidigare förhållande var jag extremt svartsjuk tex. Jag tänkte bara på att min dåvarande pojkvän inte berättade saker för mig. Men förmodligen hamnade vi i en dålig spiral. Om jag ist fokuserat på att inte vara svartsjuk så hade det troligtvis öppnat upp för ärlighet... Goes around comes around
 
Det är lätt o hela tiden tänka på hur man vill att ens partner ska vara. 
Jag vill att du är mer extrovert med dina känslor, jag vill ha en kille som är aktiv, jag vill ha, jag vill att du är si o så... 
Men jag har helt o hållet kommit till insikt att jag, o bara jag är ansvarig för min lycka. 
O om sen jag är på ett sätt så kommer det spegla av sig. Om jag är lycklig med mig själv kommer min partner också bli lycklig. 
 
Jag vill gå in i det här förhållandet och vara oberoende av min partner. 
 
Enkelt exempel. Om min partner inte hör av sig på ett par dagar så skulle jag aldrig gå runt o sura över det. Lösningen är enkel, hör av dig själv om du vill konversera... 
 
I alla lägen så vill jag fokusera på hur jag vill vara. Ist för att tänka på hur den andre är eller inte är. 
Jag ringer upp o är glad ist för o gå runt o vänta o va sur..  
 
En annan viktig sak är att jag aldrig vill ta min partner för givet. Anta hur han fungerar. 
Jag har känt honom i typ 15år, men jag vill vara passionerad för honom varje dag. Alla förändras, allt förändras. 
Och vi är fortfarande 2 olika individer, som både ska växa och utvecklas var för sig... Men även mötas i det där fina tillsammans 
❤️ 
Gullepojken för 9 år sen, vi har såklart förändrats en hel del båda 2 sen dess 
 
Nu ska jag fixa lite i mitt hem, få upp några tavlor. Ja gillar o ha det fint omkring mig men saker gör mig inte lycklig. 
Fårse om jag skriver mer. Annars så var de här liksom lite som oså levde hon lycklig i alla sina dagar...  🙏❤️
 
Hejdå

Kommentera inlägget här :