Yoga är disciplin

Fick ett par kopparrör o använda som gardinstänger, djävligt snyggt faktiskt!
Men jag vet inte hur jag hade mätt mitt fönster för även fast jag skarvade ihop 2 rör var de ändå för kort... Så jag fick bokstavsutbrott efter allt djävla sågande och tejpade ihop en till liten snutt, men lik förbannat var de ändå för kort... 👹
Hängde upp spektaklet o kände att de va läge för o dra o träna innan jag kastade ut allt genom fönstret 🙈🤣
 
👌👌
 
Skulle hem till en vän egentligen på middag efter de men de va nästan lika bra att det ställdes in. 
Jag är heeeeelt slut. 
 
Bikramyoga. Herregud 
 
Att yoga i de där 40 gradiga rummet är till o från en nära döden upplevelse. 
Det är vidrigt
Men samtidigt djävligt boostande
 
En sak jag fullkomligt älskar med yoga är att det är så disciplinerat. Att utföra en lång stående sekvens med dessutom mycket balansövningar i den där fruktansvärda värmen är verkligen enormt bra mental träning. Att inte ge upp, att tro på sig själv, att fortsätta fast det är vidrigt... Jag älskar det ❣️
Såklart appliceras det automatiskt i sitt vanliga liv, ens viljestyrka och tro på sig själv växer. Yoga är häftigt 🙏
 
De är väl just det som skiljer yogis från hippies. 
Medan yogisar går upp 04 för o meditera, skölja näsan, göra diafragmaövningar och 2h senare kliva upp på mattan för 90min hård träning så ligger hippisarna fortfarande o sover. 
Yogisarna avslutar dagen med tradtak, en meditationsövning där du stirrar in i lågan på ett ljus. Genom o använda din willpower stirrar du så länge du kan utan o blinka även fast det gör sanslöst ont och tårarna rinner. Hippisarna bara hänger helt slappt runt sin eld o spelar dåliga låtar på gitarr... 
 
Men man säger väl de, att man har svårt för människor med egenskaper som man själv önskar att man hade. 
Kanske har jag så mycket irritation mot slappa hippies bara för att jag själv innerst inne önskade att jag vore lite mer totalt obrydd... 
 
Jag funderar på de. Jag mår som bäst när jag är enormt disciplinerad. Men det är såklart svinsvårt... så kanske skulle jag vilja vara sådär obrydd ibland o bara skita i precis allt men ändå leva i hippieillusionen om att allt e så förbannat beauuuuutiful. De verkar ändå rätt skönt o vara så nöjd även fast man lever som en slashas 😉
 
Några av mina absolut bästa vänner är verkligen hippies ut i fingerspetsarna, de gör gott för mig o tar ner mig på jorden ibland. 
Jag behöver påminnas om att inte ta mig själv på sånt stort allvar. 
Men jag behöver också disciplin för o vara den sara jag vill vara. Så nu ska jag meditera, sen är de dags o sova för att orka rulla ut mattan i bikramsalen kl 07 imorgonbitti 
❤️ 
 
Efter passet hade jag ny energi iaf för o fortsätta lite med gardinerna, i köket vart de himla fint iaf 🤗 
Är så nöjd att jag hade spart min lilla fönsterlampa förresten som ja gjort av en gammal tratt 😉
 
 
Taggar: Bikramyoga, Viljestyrka, Yoga;

Kommentera inlägget här :