Söndagslista 10 oktober

Vad har du gjort idag?
Jag vaknade o kände mig som en prinssessa, tempurmadrass är verkligen det skönaste jag upplevt ❤️
Sen har ja inte kommit längre än att ha städat, dammsugit o käkat frukost. Ska yoga strax
 
Vad har varit bäst i veckan?
Att få uppleva en känsla som mycket bra kallas pirr
iih 
 
Vad har varit sämst i veckan?
Ja men de e den där gamla visum historien 
Att de snöar idag ... Jag hatar kallt, jag hatar snö, jag hatar vinter. 
Har iaf stickat mig en mössa så fryser liiiite mindre
 
Vad har du sett/läst?
Läste I bunkerläkarens våld igår. Mycket bra skildrig av tjejen som jobbade som eskort och blev kidnappad o inlåst i en bunker 6dagar. 
 
Såg Kandidaten på Netflix. Danskarna är verkigen sjukt bra på thrillers, fast jag gillade inte hur den var filmad
 
Har du känt dig deppig?
Nej jag har verkligen känt så mycket glädje hela veckan trots att de suger o inte veta vad som händer med mitt visum
 
Vad längtar du efter?
Att rulla ut mattan på Balu Ashtangayoga. Herregud vad jag längtar efter att yoga i "min" shala o få känna samhörigheten med de andra praktikanterna. Att få gå in i en riktig yogabubbla med fullt fokus. 
 
Vad vill du tipsa om?
The Mind - explained på Netflix. Sjukt bra dokumentärserie om hur hjärnan fungerar där de tar upp bla ångest, psykadelika o meditation. 
 
Att göra egen paneer - indisk färskost som är de bästa jag vet. Nu har jag förvisso sett att det äntligen finns o köpa på affärn, men de e himla enkelt o göra själv 
Gjorde en Paneer igår, håller sig flera dagar i kylen i lite vatten. 
 
Vad är du tacksam över
Mina vänner! Är så enormt tacksam för allt de ger mig. 
Min kropp! Whaaa jag gjorde mitt första Ashtanga vinyasapass igår sen i juni. Magiskt. Tack kroppen! 
Min pappa! Grattis på farsdag. Min pappa är bäst 🥇 
 
Nåt bra med mina dagar
Åh allt e så bra med mina dagar. Jag har så mycket kärlek runt omkring mig å så fina vänner ❤️ . 
 
Bra grej jag gjort
Stickat klart den andra benvärmaren också, de e ju trots allt bäst o ha 2. Å jag e glad jag hann med båda, hade vart så pinsamt o bara ge bort en benvärmare till Evelina när jag tydligen gett bort bara en socka för några år sen. 
 
Bra sak i mitt liv 
Att jag blir så himla glad när andra människor blir glada. Det är en djävla bra grej i mitt liv för då kan jag ägna mig åt o göra saker som gör andra glada, så blir jag också toppenglad. Dubbelglädje!! ❤️ 
Taggar: Personlig utvecklig, Tacksamhet, söndagslista;

Kommentera inlägget här :