vart ser du dig själv om tusen år

Jag har deltagit i ett antal intervjuer - skolor & företag som även erbjuder utbildning, på senaste tiden.
En vanlig fråga som dyker upp är "vart ser du dig själv om 5-10 år"
 
Det är en djävligt kuvig fråga på en arbetsintervju tycker jag, kanske vill dem höra att jag verkligen siktar på att klättra högt inom företaget? Ska man säga det för o få platsen eller ska man säga som det är? 
"Jag är totalt ointresserad av att ens tänka på vart jag befinner mig om 5 år, än mindre om 10 år" 
 
Jag skrev i mitt senaste inlägg att jag mår dåligt av att inte kunna planera framtiden. Men det är den närmsta framtiden jag pratar om. Det som är övergripligt. Det som jag vill ha o göra nu.
Jag vill kunna åka till indien över vinterhalvåret. Vad jag vill nästa vinter har jag ingen aning om. Vad jag vill om FEM ÅR ... haha. 
 
Ja jag skrattar. För det är ju helt omöjligt o svara på. 
För fem år sen var jag fullbokad PT och hade ingen aning om att jag nu, 5 år senare vill spendera min arbetsdag som alla tränares stora skräck - sittande framför en dator. 
 
Livet förändras och det är ju det som är så spännande. Det är ju det som gör det så djävla kul o leva, att man inte vet vad som kommer ske.

En annan fråga som jag aldrig vet vad jag ska svara på är "vad har du för förväntningar..."
Den är svår, för många människor tolkar det som att man är ointresserad när man inte har några förväntningar. Att inte bry sig o att vara likgiltig är olika saker. Att kunna vara positiv oavsett utfall..
 
Att jag inte har några förväntningar på någonting egentligen, och är helt oförmögen att tänka på min långsiktiga framtid betyder inte att jag är oengagerad eller ointresserad.
 
Tvärt om så tror jag att det är det som gör mig driven, extremt engagerad och faktiskt lycklig. Jag är mottaglig för att precis allt förändras. Jag vill inte ha förutfattade tankar eftersom det inte går att veta i förväg hur nåt ska bli, jag vill inte ha en förutbestämd åsikt som kanske låser mig i mitt bemötande för en situation.
Jag vill vara nyfiken.
Jag vill kunna ändra mitt tankesätt om både små och stora saker. 
 
Just nu vill jag lägga extremt mycket tid på att lära mig o koda. Just nu tycker jag att det är helt makalöst roligt.
Om 10 år kanske jag lever helt annorlunda och det finns något annat som passar mig bättre som yrkesval. Det vet jag inte. 
Jag vet vad som gör mig lycklig NU, och det är det enda som spelar någon roll. 
För om man hela tiden är lycklig nu, så är man ju lycklig livet ut - Word :)
 
 
 
 
Taggar: positivt tänkande;

Kommentera inlägget här :