Borta bra men hemma bäst

Ja men de e ju lustigt när jag säger det högt. 
 
"Nä alltså jag skulle ner till Stockholm för en natt i början på månaden, men så stannade jag kvar lite längre på soffan hos mina polare. Å nu har ja börjat jobba här på Fabrique o flyttar in i en lägenhet i helgen. Men ja hade inte ens på mig en jacka när jag kom hit o bara klänningar i väskan ... Dom här jeansen har ja lånat, å sockorna stickade jag"
 
Folk tror ju man är galen 🙈
 
Men i helgen får ja hit mina saker från Dalarna. Herrejisses vad skönt de ska bli!
 
Eller saker ... 
Kläder. 
Fast ja lite saker. Men vad?
 
För 2.5 år sen så bestämde jag mig för o göra mig av med allt jag ägde för o leva nomadliv. Jag sparde 2 banankartonger med saker (¿) o nån säck me kläder i en garderob hos morfar. 
... Men jag har verkligen helt o hållet glömt bort vad. Jag kan inte ens gissa. 
 
Var in på skoaffären här om dagen o va på vippen o köpa ett par vinterskor, jag har ju bara ett par tunna nike med såna lufthål i nu... Men så slog det mig "fast tänk om jag redan har vinterskor?" ... Lika bra o vänta o se
 
Hur som helst
 
Jag är så enormt lycklig! ❤️ 
Jag älskar Stockholm, på riktigt. Borta bra men hemma bäst.
Nu kan jag åka förbi stadshuset och känna hur jag blir hänförd av utsikten över vattnet upp mot Södermalm. whaaa den här stan är verkligen så förbannat vacker.
Jag älskar människorna, utbudet, kulturen
Jag har så djävla bra vänner. Jag älskar mitt jobb.
 
Lite över 5år sen flyttade jag härifrån o trodde verkligen aldrig ja skulle vilja bo i stan igen. Å absolut inte i en lägenhet. (Å absolut absolut inte i förorten. Å absolut absolut absolut inte i förorternas förort Rinkeby)
Men.. Stockholm forever in my 💕 
 
En djävligt häftig grej som har hänt under de här nomadåren är min relation till medmänniskor. 
De får bli ett annat inlägg... Men hur som helst så bodde jag i innerstaden tidigare för jag älskade anonymiteten som uppstår. 
Nu är jag helt enormt taggad på o flytta till orten, rinkeby, bara för att komma nära andra. Så har jag aldrig någonsin tänkt tidigare, å de känns skithäftigt. 
 
 

Kommentarer :

#1: Anand

Du är så jävla grym Sara! 💪💪
Se till att få en lucka så tar vi en fika. 😊

skriven

Kommentera inlägget här :