Vem fan boffar toalettmedel o ger bort EN socka

Om nån hade ringt mig imorse o frågat vad jag skulle göra idag hade svaret varit att "antingen ska jag åka till Indien eller så ska jag ta en bärs med Peken". Hade hittat en svinbra biljett ikväll men visumet vart inte klart... Skräll... å nån bärs vart de inte heller.... 
 
Fryser, har som sagt inga kläder med mig för de här vädret. Evelina är också helyllebarn, waldorfunge alltså .. Så hela lägenheten är fylld med allt du kan tänkas behöva för o skapa, däribland en massa garn såklart. Vi började kolla efter ett lämpligt nystan jag kunde ta för o sticka mig en mössa varpå hon säger
"här är ju nystanet till den där sockan du gav mig... Du orkade ju aldrig sticka den andra så jag fick bara en" 🙈🙈 haha va? Vem fan ger bort EN socka o resten av garnet. Här - jag pallar inte att du ska ha 2 fötter... 
 
Åså har jag garvat ihjäl mig när ja fick höra om en mormor som alltid gav halvklara stickade tröjor i julklapp, "du får vänsterarmen sen".... Man är aldrig bättre själv tydligen 😉
 
Nä så idag har ja inte gjort mycket. Stickat en mössa o en benvärmare, fårse om ja pallar göra en till .. 😇 
 
Roligare hade man i 7an...
 
Ett hysterisk roligt minne kom över mig utan någon som helst koppling... 
 
Vi hade sett på nyheterna att ungdomar boffade glade för o bli höga. 
Åfan tänkte vi o gick upp på Konsum på lunchrasten o köpte en sån flaska doftspray till badrummet. När vi väl kom fram till sveaparken där de här knarkförsöket skulle äga rum var de ingen som visste hur vi skulle göra. Token som helt givet var utsedd till testkanin tog sin gympahandduk ur ryggsäcken o la den över sprayflaskan. Han tog den till munnen och tryckte av. Ur handduken kom de upp ett vitt parfymdoftande skum som han liksom gurglade i sig. Smaken måste vart riktigt vedervärdig, ni kan ju bara tänka er... Så de slutade med att han spydde av äckel ist för o bli hög o rolig som vi hade tänkt oss. 🤦
Vi fattade nog att vi var o förmodligen alltid kommer vara bönder, så de va lika bra o lägga ner.... Ett tag innan hade jag träffat en gubbe som kallade sig biologisk farfar, han sa att om de krisade nåndag så kände han ägaren på grillen. Så jag fick hans löfte att de va ok för mig o gå dit o sätta upp notan... Oknarkade o snopna gick vi ist som vi hade gjort hela veckan till grillen, där ja bjöd laget runt på krubb på gubbens bekostnad.
Hur de gick me den historien så tröttnade väl vi tillsist på grillkök o den där gubben hörde jag aldrig av igen.
 
Tyvärr har jag inga bilder för mobilkamera fanns inte när jag var 13. Tack gode gud för de 
❤️ Godnatt
 

Kommentera inlägget här :