Världens värsta väntan. VVV

Sitter hos visumagenten nere i Stockholm. Är så hispig att jag knappt kan sitta still.
Om en halvtimme kommer den viktiga mannen från ambassaden med den viktiga portföljen. 
Snälla gode gud låt mitt pass ligga där i.
 
Jag fattar nu att de kanske var lite väl positivt att jag bokade den nya resan till imorgon. 
Men de ska nog ordna sig 🤗
 
Operationen gick svinbra. De snackade om att de kanske skulle behöva sätta in ett nytt plaströr i urinleden för o förhindra infektion efter ingreppet ... O måste de spränga stenen så måste jag ju på återkoller etc för o se att allt kommit ut ... 
Hehe assååå. Nej. Ni har idag på er, sen drar jag. Ja är trött på de här nu  🙈
Men de kunde gå in me sånt ballongverktyg o plocka ut stenen i ett stycke direkt, o de skapades inte ens en svullnad så nån infektionsrisk e inte o tänka på. 
 
 
 
"vet du vart du är nånstans?"
"men är du helt djävla dum i huvudet, ja vet väl att ja är på Falu lasarett" 
De äre enda ja minns från väckningen i op.rummet. Vet inte om jag svarade högt eller bara tänkte det. Men när jag fick tillbaka medvetandet på uppvaket så fick jag så fruktansvärt dåligt samvete om jag hade svarat så otrevligt. 
 
Känslan att vara smärtfri går inte o beskriva. Över 10 veckor med ett helvete är äntligen över. Nyss gick ja upp för Malmskillnadstrappan (😰) å att kunna göra de utan att de forsar blod från urinvägen var en sjudjävla skön känsla. 
... Kondisen är de värre med  
 
Ah sen har de gått i ett. Rev av ett födelsedagsfirande mitt i narkostillståndet hemma på kvällen (10 dagar kvar till min föööödelsedaaaaag). Sov bara 2h o har vart igång som en riktig pundare. Fick snabbt som attan slänga ner lite leggings o flipflops o kasta mig på tåget hit eftersom visumet som sagt inte blivit klart i tid... Ja. De va kanske lite optimistisk tänkt ..
🙈 🙈 🙈 
Iiiih. Nu kommer han alldeles strax
 
 
Update
Nope inget visum klart. 
Så min plan B var ju liksom om allt skiter sig så har ja ju mitt gamla visum o kan åka på de. Dock går de ut i början på januari, men isf får ja väl göra en visarun till Sri Lanka
 
 MEN. de hade kommit så långt i processen på ambassaden att de redan makulerat mitt andra visum, o de nya visumet är fortfarande under handläggning med Indien. 
 
Fuck. 
 
Flygbiljetten till Delhi gick o boka om, 3000spänn om ja åker på torsdag. 2000 om 10 dagar .. 
Köpte den för 2600. Så lika bra o bara köpa en ny bara när jag har passet i handen .. O en ny flygbiljett Del-goa också. 
 
Fan fan fan. 
 
Aja. Jag får några dagar i Stockholm här nu. Har faktiskt saknat ihjäl mig efter de. 
Ja kommer ju till indien förr eller senare iaf om ja så ska cykla dit o planka in
 

Kommentera inlägget här :