Insomnia

Måndagar är min lediga dag... Efter en 6 dagars arbetsvecka ser jag verkligen fram emot den lediga dagen. 
Förra veckan tränade jag i princip ingenting och i helgen vart de inget heller för jag jobbade o hade för svårt o motivera mig på egen hand. 
Så jag är så EXTREMT pepp på ledig måndag, ett svettigt yogapass, grötfrukost o sen bara få vara hemma o "komma ikapp" med allt som hänger över mig. 
Så överpepp på nåt helt vardagligt... men så fungerar jag. Blir omänskligt pepp på helt vanliga saker. Sinnes. 
 
Men jag älskar min överdrivna motivation, senast idag kom det in en stammis på mitt jobb 
"jag har haft en sån djävla skitmorgon så jag kom bara hit för jag behövde prata lite med nån som alltid e så glad o sprudlande" 
🙏🤸‍♂️
 
samtidigt så jag hatar den. Jag hatar den nu, när klockan snart passerat 04 och jag vet att jag kommer åka direkt till yogastudion utan sömn och sen sova bort hela vakansdagen. 
 
Det är ju skrattretande att jag är så pepp på o få träna att jag inte kan sova, vilket i sin tur kommer resultera i att jag inte kan prestera som jag vill när jag väl är där o äntligen ska träna... 🤥
 
Jag har bokat en ny tid här i Stockholm för att avsluta min ADHD utredning jag påbörjade på Gotland. Vi kom långt o det var solklart för tanten som jag vart osams med varje möte att jag "var ett tydligt fall". Men jag hann inte till den biten där jag ska få själva hjälpen utan hux flux drog jag ju till Indien med tillfällig medicin som är lugnande och sömntabletter som jag kan ta vid behov
 
Jag har behov av dem varje dag... 
Idag hade jag extra stort behov eftersom jag kände mig uppjagad redan på eftermiddagen. Så jag tog 1.5 dos. Men energinivån fortsatte escallera hela kvällen och ja. Nu har jag gett upp tanken på o sova. Väckarklockan ringer om en timme... 
 
Det är egentligen bara sömnen jag vill få ordning på. Den här energinivån kommer bli min död om jag envisas med o indentifiera mig med den. 
Resten är småpotatis... 
 
Som att jag klippte sönder Christoffers lakan häromdagen när jag skulle bädda sängen. Tanken slog mig aldrig att jag hade lagt lakanet åt fel håll. De va ett sånt med resår, så om man klippte bort den så skulle ju inte madrassen forma sig som ett berg. De tog 2 sekunder så hade jag löst problemet... Nöjd var jag dessutom. 
 
Å bara några dagar innan han frågade mig varför jag klippt sönder hans lakan så frågade han varför mina strumpor låg i kylen... 
 
Å förr förra veckan frågade jag receptionen på mitt yogaställe om de hade fått in ett par solbrillor
Nej
Men kanske ett par hörlurar då? 
Nä tyvärr
Hm, ni har inte fått in en mössa då? 
... Eh glömde du allt de här igår? 
Nä... de har ja ingen aning om, de e nog lite utspritt över helgen... 
Jag hoppas hon fattade att jag är en kaosmänniska o inte nån som försöker sno bortglömda saker o bara namedroppar sånt man vill ha ☺️
 
... Men de gick nog upp för henne när jag några dagar senare fick maila o be om ursäkt för att jag glömt mina sjuuuukt svettiga träningskläder på golvet o be dem lägga dessa i en påse... 
 
Aja. Hur som helst är ju de här ganska bagatellartat, å att hitta strumpor i kylen kan man väl tom skratta åt? 
 
Men att inte få sova... De e nåt ja måste ta tag i en gång för alla.
 
Nä, om man ska kliva upp o göra sig en kopp kaffe då
 
Trött men inte trött, och ja. Jag sover tom i träningskläder. Fast ja inte sover. 
Taggar: Adhd, Insomnia, Sömnproblem;

Kommentera inlägget här :