Hur har jag råd att vara i Indien så länge?

Pappa betalar, såklart  💳💳
 
De blir min 5e vinter i Indien, 3e gången så lång som ett halvår. Min 15e (ish) jul utomlands i rad.
Jag jobbar inte, 0 kronor in men ca 7,000 kr ut i månaden på mat, boende och yogklasser. Därtill betalar jag både CSN och lånet för min PT utbildning på ca 2000kr i månaden. 
 
Hur går det ihop?
 
För över 2 år sedan sålde o gav jag bort i princip exakt allt jag ägde.
Med tanke på att allt jag köper behöver jag ständigt släpa runt på... Så minskar liksom suget på att köpa carpe diem skyltar och skor jag iaf aldrig använder.
 
Jag tycker det är roligt med nagellack men i övrigt är jag totalt ointresserad av skönhetsprodukter. En olivtvål, kokosolja o en vanlig tandkräm gör mig strålande 🤗
 
Mat tycker jag om men jag är inte så intresserad att jag vill lägga varken tid eller pengar på det. Ett dyrt restaurangbesök tex är meningslöst o bjuda mig på å jag har en autistisk förmåga att kunna äta gröt o linser exakt varje dag o ändå känna mig fett nöjd. 
 
Vad annars. Jag går inte ut på krogen, spelar inte bort några större summor (en årlig jultriss kan man ju unna sig), knarkar inte o köper inte sex .. 
 
Jag är alltså en såndär astråkig djävel som bara flyter runt o är nöjd. 
Men tricket ligger liksom inte i att jag SPAR pengar, det är inte min upplevelse. Jag har bara inget intresse av att göra mig av med dem. 
 
Sen har pengar ända sen jag var ung en förmåga att komma till mig. Å jag tror helt ärligt att de beror på min inställning till dem. Jag är inte orolig för att de ska ta slut, jag ger mer än gärna bort mina pengar om nån behöver dem mer än jag o jag bjuder hellre på grejer än att köpa saker till mig själv. What goes around comes around. 
 
Så när jag jobbar hamnar liksom i princip hela lönen på sparkontot. Men jag har aldrig någonsin en känsla av att jag missar något. Är det nåt jag vill göra som kostar pengar så tänker jag egentligen aldrig på priset, jag signar upp mig ändå. 
 
Det vad jag lägger mycket pengar på är träning och utbildning. Det har jag aldrig någonsin prutat på eller ens tänkt att det skulle vara för dyrt. Investeringar i mig själv är ovärderliga.
 
Jag är liksom ointresserad av S A K E R. Tid är pengar sägs de, å de är också vad jag värderar absolut högst i mitt liv. Jag köper tid för min lön och därför har jag möjlighet o vara i indien så länge. 
 
 
Taggar: Iivsstil, Pengar;

Kommentera inlägget här :