Fuck Byråkrati

Nä mitt visum är det fortfarande ingen som hört nåt om. Normalt är handläggningstiden 5-6 dagar o jag sökte med 2veckors framförhållning eftersom jag vet att jag har en tendens o göra fel. Den här gången hade jag betalt in fel summa, eftersom de inte bara kan stå vad det kostar utan man måste kolla på en askrånglig tabell ... 🙄
Men nu är det över en vecka sen de ringde o sa att jag fått avslag på grund av mitt tidigare visum som fortfarande var giltigt. Så jag antar att de markulerade det oså la de mitt pass sist i kön för de nya ... 
Men vart är de nya?
Hallå de e ett klistermärke, så lång tid kan de inte ta o printa ut... 🙊
 
Jag har oroliga aningar om att de startat nån slags omständig utredning. De verkar mer troligt än att de bara valt o väntat till på måndag då de e min födelsedag, bjuder in mig till ambassaden o har satt upp vimpelflaggor i taket. Hurra!! Grattis !! 🎊🎊
 
Nä. Mycket med byråkrati är nåt jag aldrig ens kan förstå vitsen av. Till exempel att jag ska fylla i information om mina föräldrar i visumansökan, ja vet inte ens vad mina biologiska föräldrar heter o vafan spelar de för roll? 
Dem är ju inte jag. 
 
Å varför ska man visa upp både in- o utresebiljetter?Herregud har man som avsikt o stanna i landet olagligt så gör man ju de ändå .. 
 
Eller grejen med att man får visum för 1år, men får bara stanna i 6mån i taget. Vilket betyder att man måste ut ur landet för o stämpla om passet. Men att komma in i landet igen har jättemånga problem med, eftersom man inte får göra en visarun. 🙈🙈
Så djävla konstigt... 
 
Hallå, låt mig åka ner medan jag har några pengar kvar som jag kan spendera i ert fattiga land. Ni behöver en svensk storkonsument av vattenmelon ögona böj. 
 
Sist jag åkte ut ur inden fick jag stora problem på flygplatsen, de anklagade mig för att ha jobbat olagligt i landet eftersom jag vart där så länge. Haha ja, ge mig en enda ide på hur jag skulle kunna tjäna några vettiga summor i indien så ska jag göra de nästa gång .. 🙊
 
Jag har de som sagt riktigt bra här i Stockholm så jag klagar inte. Det är, ska jag erkänna lite stressande nu när det tagit sån tid att inte veta vad som händer... Men eftersom jag inte kan göra nåt som kan påverka det hela så försöker jag o inte tänka på det, vilket jag blivit ganska bra på efter hela njurstensgrejen må ja säga ... 
 
Ironin blir väl att när jag väl får mitt nya visum så kommer ja iaf inte ha råd o stanna längre än till januari som mitt andra visum var giltigt till, Stockholm e ingen billig stad..  Haha. 
 
 
Har lånat min kompis lägenhet som är bortrest över helgen. Den är lite under renovering så det finns otroligt mycket golvyta .. 🤸🤸🤸 Wiiiie !! 
Om jag nån gång skaffar mig ett boende ska jag absolut inte ha en massa möbler ivägen. 
Igår genomförde jag mitt första ordentliga yogapass på .. Herregud... M Å N A D E R. 
Jag var så lycklig efteråt att jag mådde illa. Idag har jag världens träningsvärk dock .. Men jisses vad jag längtar till o rulla ut mattan igen.... Iiih om 2h ungefär har jag smält frukosten tillräckligt  🤸🤸
 
 

Kommentera inlägget här :